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Floating Textures

We present a novel multi-view, projective texture mapping technique. While previous multi-view texturing approaches lead to blurring and ghosting artefacts if 3D geometry and/or camera calibration are imprecise, we propose a texturing algorithm that warps (floats) projected textures during run-time to preserve crisp, detailed texture appearance. Our GPU implementation achieves interactive to real-time frame rates. The method is very generally applicable and can be used in combination with many image-based rendering methods or projective texturing applications. By using Floating Textures in conjunction with, e.g., visual hull rendering, light field rendering, or free-viewpoint video, improved rendering results are obtained from fewer input images, less accurately calibrated cameras, and coarser 3D geometry proxies.

We präsentieren eine neue Technik für projektive Texturierung mit mehreren Bildern. Bisherige Ansätze hatten immer das Problem das Unschärfe oder Geisterartefakte das Ergebnis beeinflussten, falls die 3D Geometrie oder die Kamerakalibrierung nicht exakt waren. Wir stellen einen neuen Algorithmus vor, der die projizierten Texturen auf der Oberfläche und on-the-fly und in interaktiven Frameraten bis Echtzeit fliessen lässt, so dass sie zueinander passen. Dadurch werden auch kleinste Details erhalten. Die Methode ist sehr generell gehalten und kann in Verbindung mit den meisten anderen bildbasierten Renderingmethoden verwendet werden. Durch die Verwendung unserer Floating Textures, z.B. mit Visual Hull Rendering, Light Field Rendering oder Free-Viewpoint video, können verbesserte Renderingergebnisse erzielt werden von weniger Eingabebildern, weniger akkurat kalibrierten Kameras und gröberer 3D Geometrie.

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